mandag 2. februar 2009

#1

REFERAT nr. 1.

13. Januar 09.

Tilstede på styremøtet:
Leder: Andrea
Nestleder: Elise
Kasserer: Even og kassererlærling: Henriette
Sekretær: Lucy
Styremedlem: Sebastian og Anette

Saksliste:
- Søknader. Hvor skal vi søke, hva skal vi søke om, hvilke formål vi skal søke for.
- Nettside
- 4H-uniform
- Volleyball.

Søknader
Søknadene skal gå til å søke om penger til hettegensere og t-skjorter, leirer og kurs.
Alle kurs og leire dette året skal bli betalt av Konvallen 4H.
Steder vi kan søke penger fra er: Nærmiljøutvalget, Norske 4H, DNB- nor. bondelaget, Larviksbanken og kultur og miljø i kommunen.
Sekretæren skriver søknader i samarbeid med klubbrådgivere.

Nettside
Det vil bli sendt ut lapper hvor medlemmene godkjenner at navn og bilde kommer på den nye nettsiden til Konvallen 4H.
Adresse, administrator og plan for ”bloggen” kommer på egen lapp.

4H- ”uniform”
Det ble tatt opp på møtet at 4H-erne i Konvallen burde ha gensere og t-skjorter.
Vi skal søke om penger til å få dette til, men kanskje blir det en liten egenandel.
Trykket som skal på klesplaggene er under planlegging. Vi skal snakke med Allan design om han kan lage en fin logo for oss, og event. Bruke firmaet han pleier å bruke til å trykke.
Dette blir kjempefint for oss og god reklame.

Volleyball
Konvallen 4H har vært litt tilbakelent når det gjelder volleyball, og vil nå frem på banen igjen.
Derfor passet det best for folk å ha volleyballøvelser i Hvarneshallen hver søndag fra og med 1 februar fra kl. 12.00.
Dette er for 4H-ere i alle aldere.
Etter hvert blir det kanskje øvelseshelger og nattvolleyballturnering.
Vi sender Andrea på et dommerkurs.

Vedtatte saker på møtet 13. januar. 09
- 2800 kr. Sponset av klubben til DAF-kurs.
- Lucy sitter med ansvaret for www.konvallen.blogspot.com
- volleyballtrening, søndag 1 feb. fra kl. 12.00.
- 2000 kr. Blir sponset av klubben til trivselsagentsamling.

Dette var et veldig fint møte hvor mange medlemmer møtte opp.
Alle var klare for et nytt 4H- år, og de fleste valgte seg prosjekter.
Prosjektvelginga foregikk ved at alle leste mellom ei blekke med ark og skrev navnet sitt ved siden av prosjektet de kunne tenke seg å ha i år.
Andrea satte seg ned med aspirantene og forklarte dem litt hvordan ting foregikk.
Etter dette, pluss litt småspising av gammel sjokolade ble det frukt, saft og nøtter,
mens Kirsten fortalte at hun har sendt lavvoen vår på reparasjon og at det er kjøpt ny bunn glidelås og nye plugger.
Dette må ut og prøves så fort lavvoen vår er klar.
Noen andres turer er også oppe til vurdering hos styret.

Ellers gikk vi gjennom årsplanen og hadde utlodning.
Vi fikk inn 265 kr.

Ingen kommentarer: